vineri, 23 februarie 2018

Baclava turceasca

By In bucatarie la Sidy   Posted at  17:44   Prajituri No comments

Baclavaua este un desert turcesc delicios, compus din foi subtiri de placinta (usor crocante la final), umplutura de nuci , toate imbibate intr-un sirop fantastic.
Un desert care te cucereste de la prima inghititura, te vrajeste si te face sa plutesti in aer de fericire ! Un desert care pur si simplu ti se topeste in gura.
E dulce ? Da...atat de dulce cat vrei ! Eu l-am facut potrivit de dulce, sa nu se faca gura punga de baclava...
Baclavaua a devenit un desert accesibil oricui si este bine primita si în Romania, ea fiind una dintre cele mai apreciate retete de prajituri. Este preferata in detrimentul altor retete pentru ca timpul de realizare al acestuia este scurt iar bugetul pentru realizarea ei este unul pe care si-l permite oricine.
Voi stiti deja cat de drag imi este Chef Mihai Cristian si cat il apreciez. De la el am primit aceasta reteta de care m-am apucat sa o fac imediat ce mi-am procurat toate cele necesare.
Multumesc mult Mihai !



Avem NEVOIE de 

16 foi de placinta Morarita
500 g miez de nuca
200 g unt 82%
150 g zahar
1 lingura scortisoara macinata

- pentru sirop
1 l apa
100 g zahar
1 plic esenta vanilie Bourbon
zeama de la o lamaie
1 baton scortisoara 3 cuisoare
50 ml miere


50 g fistic crud nesarat


MOD de PREPARARE 

Macinam nuca si separat fisticul pe care eu l-am amestecat cu 50 g alune crude.


Intr-un vas topim untul si adaugam doua linguri de ulei.



Amestecam intr-un vas nucile cu zaharul si scortisoara.


Ungem tava cu unt punem prima foaie , o ungem si pe aceasta cu unt topit , asezam a doua foaie, o ungem si presaram o lingura cu varf de nuca.



Dupa 8-10 foi unse fiecare in parte (dupa fiecare doua cate o lingura de nuca) punem nuca multa ramasa neuitand sa lasam 5-6 linguri pentru foile ce urmeaza.
Bineinteles...poza am uitat sa o mai fac, dar veti vedea la sfarsit stratul gros de nuca...


Acoperim nuca cu alte 8-10 foi unse fiecare in parte si cu umplutura presarata dupa doua foi.
Taiem baclavaua asa cruda, cu un cutit ascutit si dam tava la cuptor.


Intre timp preparam siropul.
Punem apa untr-un vas , adaugam zaharul, batonul de scortisoara, cuisoarele si esenta de vanilie. Lasam la foc mic cat timp baclavaua este la cuptor.


In siropul cald adaugam zeama de lamaie si mierea, amestecam si il rasturnam peste baclavaua fierbinte, in doua - trei rinduri pina il absoarbe de tot.




Cuptorul a fost incalzit la 180 de grade si lasam baclavaua in el cam 35 de minute pina se rumeneste frumos.


Deasupra presaram fisticul amestecat cu alunele si lasam baclavaua sa se raceasca pina a doua zi.




Servim baclavaua alaturi de o limonada !
Pofta buna sa aveti !


Multumesc pentru vizita dvs

"Daca va place preparatul meu sau poate nu, va rog sa va scrieti impresiile, putin mai jos
View all posts by: Sidy's Kitchen

0 comentarii:

Tipariti reteta

Back to top ↑
Connect with Us

Gateste Sanatos

Gateste Sanatos

RO

© 2013 In Bucatarie La Sidy. WP Mythemeshop Converted by Bloggertheme9
Blogger templates. Proudly Powered by Blogger.